A Fact Marketing     |     Johan Huizingalaan 763A     |     Amsterdam

MERKENBOUW B2B

Rationale producten aantrekkelijk maken

 

Is merkenbouw binnen B2B saai? Helemaal niet. Er gelden wel andere spelregels maar ook dan zijn er voldoende mogelijkheden om een aantrekkelijk merk op te bouwen. Een mooi voorbeeld daarvan is deze internationale aanbieder van medische producten. Hospira is voornamelijk actief binnen operatiekamers. Nadat we eerst alle merkwaarden en de positionering hebben bepaald en vastgelegd, is de aandacht gevestigd op de interne organisatie. Omdat Hospira internationaal actief is, is het belangrijk om overal draagvlak te verkrijgen en hetzelfde uit te stralen. Toen dat gelukt was, is de aandacht verlegd naar de markt. Op zich een moeilijke markt omdat er heel veel aanbieders zijn en medisch personeel niet makkelijk benaderbaar is. Toch is het gelukt. Met aansprekende campagnes zijn de heel rationele producten van Hospira al snel onder de aandacht gekomen van de doelgroep. Binnen afzienbare periode heeft Hospira zich gevestigd in de markt en haar gewenste positie ingenomen. Een mooi bewijs dat emotie ook binnen B2B werkt. Uiteindelijk nemen ook daar toch mensen de beslissing.

Authentiek merk bouwen?

Bel Harry Stamps op 06 22 374 152

  • Facebook - Grey Circle
  • LinkedIn - Grey Circle
  • Flickr - Grey Circle